Вівторок, 30.04.2024, 10:20
Сайт учителя трудового навчання Валового Василя Петровича
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [38]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Діагностика і попередження відставання учнів у навчанні

«Дати людині щастя улюбленої праці-

це означає допомогти їй 

                                 знайти серед безлічі життєвих доріг ту,

                                 на якій яскравіше  всього

                                 розкриваються індивідуальні творчі

                                 здібності і сили її особистості»

                                                              В.О. Сухомлинський        

      Трудове навчання завжди було орієнтовано на практичну підготовку учнів, застосування знань на практиці, навчання учнів поводитись з різними засобами праці, що вирізняють даний предмет від інших тим, що учнів залучають до розв’язання (творчих) практичних завдань, наближених до реального життя.

   Завдання вчителя трудового навчання показати також дітям цінність різноманітних видів праці, особливо тих що позбавлені зовнішньої романтики. Це зумовлює використання різних типів уроків (в т. ч. урок-лекція).

    В більшості своїй уроки комбіновані де левову частину займають практичні роботи, за результатами яких формується тематична.

     Відсутність в учня необхідних матеріалів та інструментів призводить до відставання а в кінцевому результаті і до неуспішності.

     Тож необхідно створити всі умови для вдалого виконання практичних завдань. Зробити виконання практичних робіт малообємним, малозатратним проте високоефективним за для досягнення мети уроку та виконання вимог програми.

5 клас. Модуль «Виготовлення іграшкових меблів з фанери».

Сучасні оздоблювальні матеріали витіснили раніше вживані. Тож в багатьох випадках учні не мають можливості підготуватися до практичної роботи.

Доступний матеріал –сірники.

Будова іграшкових меблів аналогічна справжнім і повторює технологію їх виготовлення.

Крім того такий вид діяльності дає можливість розвивати такі якості та риси характеру особистості:

·             бачити в малому прекрасне;

·             акуратність;

·             точність;

·             охайність;

·             розвиває конструкторські вміння;

·             моторику рук;

·             творчість;

·             фантазію;

·             уяву;

·             вміння експериментувати та не боятись помилок;

·             відповідальність;

·             розвиває окомір;

·             розвиває уважність та зосередженість.

  Робота з таким доступним матеріалом дає можливість отримати інформацію про сучасні професії: дизайнер, конструктор, будівельник, архітектор, столяр, тесля.

   Вироби із сірників за конструкцією та способом виготовлення не відрізняються від оригіналу.

       Учень 5 класу не взмозі виготовити драбину чи стілець натуральних розмірів, проте з такого доступного матеріалу це стає можливим.

       7,9 клас. Модуль «Виготовлення виробу токарним способом.»

Виготовлення комплексного виробу «Ілюстрація до казки» дає можливість учням із залученням мінімальної кількості матеріалу оволодіти прийомами роботи на ТВ-6 та СТД-120М.

 

       11 клас. Модуль «Проектування та створення дизайну інтер’єру». Створення необхідної конструкторської документації та виготовлення макету житлового приміщення дає можливість учням отримати чітке уявлення про професії архітектора, конструктора, дизайнера, кресляра а також пробуджує внутрішні мотиви для здобуття цих професій, активізує стимули та мотиви до навчання.

       Слід зазначити, що важливу роль у попередженні відставання учнів відіграє проблемне  навчання. Однак з причин порівняно складної технології реалізації використати в шкільній практиці явище не таке вже й часте. Проте на уроках трудового навчання використовується ефективно. Особливо в процесі проектної робити. Учні отримують завдання сконструювати, спроектувати, виготовити виріб, який би відповідав певним функціональним вимогам, а також був мало затратним, якісним, функціональним і привабливим.

       Необхідною умовою високої ефективності навчання є підтримка та розвиток пізнавального інтересу. К.Д.Ушинський порівнював увагу з дверима в свідомість дитини. Якщо ці двері закриті, якщо дитина не уважна, вона не засвоює навчальний матеріал.

       Підтримувати увагу та розвивати пізнавальний інтерес вдається наведенням цікавих фактів з історії розвитку науки і техніки, використанням приказок та прислів’їв про працю на уроках під час вивчення тієї чи іншої теми.

       Слід пам’ятати що кожна дитина талановита або ж має приховані таланти. Тож важливим завданням кожного учителя є розвиток та розкриття багатогранного внутрішнього світу дитини.

Категорія: Мої статті | Додав: Admin (06.12.2013)
Переглядів: 1549 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 SergGom  
0
<a href=http://zmkshop.ru/stati/rasshirenie-i-rekonstruktsiya-pomeshcheniya-iz-metallokonstruktsiy-v-elektrodepo/>последовательность постройки металлоконструкций</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz