Неділя, 05.01.2025, 01:00
Сайт учителя трудового навчання Валового Василя Петровича
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [38]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Диференцiйно-дiагностичний опитувальник (ДДО).

Диференцiйно-дiагностичний опитувальник (ДДО)

розроблений професором Є.О. Клімовим
(Климов Е.А. Как выбрать профессию: кн. для учащихся. – М.: Просвещение, 1990)
і модернізований к.п.н., проф. М.С. Янцуром

 ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛIДЖЕННЯ.

Iнструкцiя

Припустимо, що пiсля вiдповiдного навчання ти зможеш виконувати будь-яку роботу. Однак, якщо тобі доведеться вибирати тільки одну з двох можливостей, що ти вибереш? У запропонованому "Бланку вiдповiдей ДДО" тобі необхідно дати вiдповiдi на поставленi запитання. При вiдповiдi необхiдно кожний раз запитати себе: "Подобається менi заняття, про яке говориться у першiй частинi твердження чи нi?". Довго роздумувати не потрiбно, краще покластися на перше, безпосереднє почуття. Оцінювання тверджень проходить наступним чином: "Якщо заняття тобі швидше подобається, ніж не подобається - постав у вiдповiднiй клiтинцi знак "+". Якщо подобається - два плюси "++", якщо дуже подобається - три плюси "+++". Якщо швидше не подобається, нiж подобається - один мiнус "-", якщо не подобається - два "--", а якщо дуже не подобається три мiнуси "---". Подiбним чином необхiдно запитувати i про заняття, що записане в другiй половинi тверджень. Питання читаються попарно (питання 1А i 1Б). Ти повинен надати перевагу одному iз варiантiв (у вiдповiдi повинно бути бiльше плюсiв або хоча би менше мiнусiв у вiдношенні однiєї половини до другої). 

БЛАНК ЗАПИТАНЬ "Д Д О "

  А Б
1. Доглядати за тваринами.

Обслуговувати машини, прилади (стежити, регулювати).

2

Допомагати хворим людям.

Складати таблицi, схеми, програми обчислювальних машин.

3.

Слiдкувати за якiстю книжкових ілюстрацiй, плакатiв, художнiх листiвок, грамплатiвок.

Слiдкувати за станом, розвитком рослин.

4.

Обробляти матерiали (деревину, тканину, метал, пластмасу).

Доводити товар до споживача (рекламувати, продавати).

5.

Обговорювати науково-популярні книжки, статті.

Обговорювати художнi книжки (або п’єси, концерти).

6.

Вирощувати молодняк (тварин будь-якої породи).

Тренувати товаришiв (або молодших) у виконанні будь-яких дій (трудових, навчальних, спортивних).

7.

Копiювати малюнки (або настроювати музичний інструмент)

Управляти яким-небудь вантажним (підйомним або дорожнiм) засобом - трактором, тепловозом.

8.

Повiдомляти, роз'яснювати людям потрібнi їм вiдомості (в довідковому бюро, на екскурсії).

Художньо оформляти виставки (або брати участь у пiдготовці п’єс, концертів).

9.

Ремонтувати речi, вироби (одяг, техніку, примiщення).

Шукати та виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках.

10. Лiкувати тварин.

Виконувати обчислення, розрахунки.

11.

Виводити новi сорти рослин

Конструювати, проектувати новi види промислових виробiв (машини або одяг, будинки, продукти харчування).

12.

Розбирати суперечки, сварки між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати.

Розбиратися в кресленнях, схемах, таблицях (перевiряти, приводити до порядку).

13.

Спостерігати, вивчати роботу гуртків художньої самодiяльностi .

Спостерiгати, вивчати життя мiкробів.

14.

.Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади, апарати.

Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, ударах, опiках.

15.

Складати точнi звiти про явища, події, об’єкти, якi спостерігаються i вимірюються.

Художньо описувати, вiдтворювати події, які спостерігаються або уявляються.

16.

Робити лабораторнi аналiзи в лікарні.

Приймати, оглядати хворих, вести бесіду з ними, призначати лiкування.

17.

Фарбувати або розписувати стіни приміщення, поверхні виробу.

Здiйснювати монтаж будiвлi або складання машин, приладiв.

18.

Органiзовувати культпоходи однолітків або молодших (в театри, музеї), екскурсії, туристичнi походи.

Грати на сценi, брати участь в концертах.

19.

Виготовляти за кресленнями деталі або вироби (машини, одяг), будувати будівлі.

Займатися кресленням, копіюванням креслень, карт.

20.

Вести боротьбу з хворобами рослин, з шкідниками лiсу, саду.

Працювати на клавiшних машинах (друкарськiй машинi, телетайпi, набірнiй машинцi та iн.).

БЛАНК ВIДПОВIДЕЙ "ДДО"

Прiзвище, ініціали учня ________________ Клас _________

ЗОНЗ ___________________________________Дата_________

         
   
   
     
10а     10б  
11а 11б 12а 12б 13а
13б 14а 14б 15а 15б
16а   16б   17а
  17б 18а   18б
  19а   19б  
20а     20б  
+        
-        

ОБРОБКА РЕЗУЛЬТАТIВ

У "Бланку вiдповiдей" у першому рядку вписуєш: 1 колонка - "Людина-природа"; 2 колонка - "Людина-технiка"; 3 колонка - "Людина-людина"; 4 колонка - "Людина-знакова система"; 5 колонка - "Людина-художнiй образ". Пiдраховується в 1 колонцi кiлькiсть "+"i це число записується внизу колонки у графi зi знаком "+". Кiлькiсть "-" у цiй же колонцi ставиться у графi зi знаком "-". Аналогiчно пiдраховуються i заповнюються iншi колонки.

Приклад:

БЛАНК ВIДПОВIДЕЙ "ДДО"

Прiзвище, ініціали учня Боярчук В.О. Клас 9А ЗОНЗ №15 Дата 10.11.2010р.

Л-П Л-Т Л-Л Л-З Л-Х

1а +

1б --

2а +

2б --

3а +

3б --

4а -

4б ++

5а -

5б ++

6а ---

 

6б ++

 

7а --

 

7б +

8а +++

 

8б -

 

9а ---

 

9б ++

 

10а +

   

10б -

 
11а -- 11б + 12а ++

12б -

13а +
13б -- 14а -- 14б ++

15а -

15б +
16а -   16б ++   17а +
  17б -- 18а +++   18б -
  19а +   19б -  
20а -     20б ++  

+ 2

3 17 4 6

- 11

10 0 7 4

Висновок: Підрахувавши всі плюси і мінуси, можна зробити висновок, що оптанту Боярчук В.О. найбільше підходять професії типу "Людина-людина”. Далі потрібно повернутись до бланку відповідей та звернути увагу на номер твердження у якому вона дала відповідь "дуже подобається” (+++) - твердження за номерами 8а та 18а. Ці твердження можуть слугувати орієнтиром у виборі з професій екскурсовода, гіда, працівника довідкового бюро, менеджеру з туризму. А на професії типу "Людина-природа”, їй взагалі не варто звертати увагу. Для того, щоб підтвердити отримані результати і більш конкретно визначитись із бажаною для неї професією, потрібно пройти методику ПДО, за якою визначається тип професійної діяльності та провідна мета праці.

Категорія: Мої статті | Додав: Admin (01.01.2014)
Переглядів: 2027 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025Конструктор сайтів - uCoz