Вівторок, 30.04.2024, 12:57
Сайт учителя трудового навчання Валового Василя Петровича
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [38]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Інформаційні технології на уроках трудового навчання та технологій.

Інформаційні технології на уроках технологій.

Бурхливий розвиток програмно-технічних засобів створення, збереження й обробки інформації у світі дедалі швидше змінює орієнтації сучасного суспільства. Входження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у різні сфери діяльності людини не оминає й галузь освіти, тому і система навчання вимагає революційних змін. Актуальність даного питання має місце у сучасному освітньому середовищі, адже нині якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет.

      У зв’язку з цим, особливого значення набуває переорієнтація мислення сучасного викладача на усвідомлення принципово нових вимог до його педагогічної діяльності, готовність використовувати ІКТ як допоміжний навчальний ресурс. Законами України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки», «Про освіту»,  Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті та іншими офіційними документами передбачається забезпечення ефективного впровадження і використання інформаційно-комунікаційних технологій на всіх освітніх рівнях усіх форм навчання.

Сучасні інформаційно-комунікаційні технології навчання - сукупність сучасної комп'ютерної техніки, засобів телекомунікаційного зв'язку, інструментальних програмних засобів, що забезпечують інтерактивний програмно-методичний супровід сучасних технологій навчання.

     Сьогодні нові інформаційні технології - невід’ємна частина нашого життя. Маючи в своєму розпорядженні комп'ютер, можна інтенсифікувати процес навчання, зробити його більш наочним і динамічним, формувати уміння працювати з інформацією, готувати особистість «інформаційного суспільства», формувати дослідницькі уміння, розвивати комунікативні здібності. Це забезпечить швидке і міцне опанування навчального матеріалу, розвине пізнавальні здібності та розумові якості учнів, сприятиме активізації їх пізнавальної діяльності. Вважаю, що комп'ютерні технології навчання дозволяють більш глибоко розвити резерви дитини, дасть змогу вчителю працювати творчо, ініціативно, з більшою професійною майстерністю. Використання інформаційних технологій у класі під час уроку є найбільш складною і відповідальною справою.

 

Істотний вплив на засвоєння нового матеріалу  чинить використання мультимедійних програмних продуктів. Для їх ефективного застосування комп'ютерний клас не потрібний, достатньо в звичайній  майстерні встановити проектор і ноутбук.

За допомогою комп’ютера я  можу швидко й ефективно підготувати будь-яке завдання, як для кожного учня окремо, так і схеми-таблиці для дошки. Ефективно здійснити пояснення нового навчального матеріалу використавши презентацію. Врешті решт не встаючи із за парти здійснити екскурсію на металургійний завод, машинобудівне підприємство, корабельну верф, музей технічного прогресу, майстерню народного умільця і інше.

   Моя практика використання інформаційних технологій показує, що значно збільшуються знання учнів, інтерес до предмету і засвоєння навчального матеріалу.

Застосування інформаційних технологій дає змогу скоротити час на вивчення теми, підвищити рівень сприйняття і розуміння учнями матеріалу. Позитивний результат гарантовано, бо молодь до комп’ютерів ставиться дуже доброзичливо, вона їх любить, їм довіряє, навіть їх обожнює. І треба розумно використати це ставлення школярів до комп’ютера при плануванні навчального процесу.

Недоліків у комп’ютерного навчання не менше, ніж переваг. Відмовлятися від комп’ютера в навчанні не можна, але не можна і зловживати комп’ютеризацією. Потрібно виробити критерії корисності використання комп’ютерів на уроці для кожної вікової групи по окремих темах. Зрозуміло, що та чи інша комп’ютерна технологія потрібна, якщо вона дозволяє отримати такі результати навчання, які не можна отримати без її використання.

        На власному досвіді переконався в тому що інтерактивні технології ефективні в таких випадках: (Див. таблиця 2)

Таблиця 2

 Інформаційні технології у моїй педагогічній діяльності

 

Де

Для чого

Що

Як

Під час  роботи з обдарованими дітьми, гурткової роботи

( Див. додаток №2 )

Для навчання, розвитку творчих здібностей, розкриття прихованого потенціалу

Енциклопедії, Інтернет ресурси, програмне забезпечення,

(програма КОМПАС)

Один комп'ютер

На уроці пояснення нового матеріалу, повторення і закріплення, узагальнення

(Див. додаток №2,7)

Для навчання , для демонстрації при поясненні нового матеріалу

Навчальні програми, презентації, фрагменти відеофільмів, Інтернет-ресурси

Один комп'ютер і відеопроектор

В проектній роботі

(Див. додаток №1,2 )

Для пошуку виробів-аналогів,
 створення банку ідей, створення клаузули, креслень

Мультимедійні  засоби, Інтернет-ресурси, комп'ютерні версії програм

 Arcon, PRO100

Один комп'ютер і відеопроектор

Під час практичних робіт: модуль проектування інтерєрів житлових та офісних приміщень

( Див. додаток №3,4)

Для автоматизації процесу та економії часу обробки даних, для розвитку творчих здібностей, здійснення профорієнтації

 

Комп'ютерні версії програм

Arcon, PRO100

Один комп'ютер і відеопроектор

На уроці контролю знань, повторення і закріплення. На етапі початкового контролю

Для автоматизації процесу та економії часу обробки даних

Контролюючі та тестуючі програми

(easyquizzy 2.0 421)

Комп'ютерний клас, відповідне ПЗ

Мультимедійні сценарії уроків виконую у вигляді презентацій з використанням програми Microsoft Office Power Point.   ( Див. додаток № 7) Слайди презентацій, зазвичай, містять ілюстративний матеріал для уроку, фрагменти відеофільмів, анімації. При підготовці презентації заздалегідь продумую структуру уроку, послідовність слайдів, визначаю певний темп і логіку викладення матеріалу, тобто створюється сценарій проведення уроку. На слайдах розміщую короткі тези, терміни, визначення, формули, які необхідно учням запам’ятати. Найбільш важливий матеріал для підключення асоціативної зорової пам’яті виділяю кольором, шрифтом, обрамленням тощо.

Комп’ютерна презентація – одна із форм сучасного уроку, яка дозволяє зробити учбовий матеріал яскравим і переконливим. Є багато позитивних моментів при використанні такої методики:

- Яскраві образи без надмірних зусиль надовго запам’ятовуються.

- Завдяки рухливості малюнків, схем, таблиць є можливість їх змінювати, доповнювати, корегувати, заповнювати поетапно, частинами, чи повернутись до попереднього моменту, повторити якийсь епізод.

      Джерелом ілюстративного матеріалу для презентацій служать:

Яндекс словник, віртуальні бібліотеки, віртуальні музеї та виставки, веб-сайти, матеріали, створені власноруч вчителем чи учнями.

      Матеріал в програмі зручно розташовувати окремими блоками – темами. Кожен урок – це окрема презентація, в якій закладені всі етапи уроку. Обсяг матеріалу різних уроків різний, оскільки в деяких випадках я включаю до уроку  додатковий матеріал, який допомагає обрати найбільш доступний для розуміння учнів варіант пояснення.

    Мультимедійні засоби дають змогу відтворити технологічні процеси, про які на уроках можна говорити, звертаючись лише до уяви учнів, спираючись на їхнє абстрактне мислення. Наприклад: виплавка сталі, виготовлення сортового прокату на металургійних підприємствах, розпилювання колоди на різні види пиломатеріалів, робота верстатів з числовим програмним управлінням та багато іншого. Використання мультимедійних засобів на уроках сприяє створенню позитивної атмосфери, що має велике значення для сприйняття інформації.

         Аналіз науково – методичної літератури та періодичних видань показав, що мультимедійні презентації здатні реалізувати багато проблем процесу навчання, а саме:

 -   використовувати передові інформаційні технології;

 -   змінювати форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;

 -  полегшувати підготовку вчителя до уроку та залучати до цього процесу учнів;

  -  розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку;

  -  реалізувати ігрові методи на уроках;

  - здійснювати роботу в малих групах або індивідуальну роботу;

  - проводити інтегровані уроки, забезпечуючи посилення міжпредметних зв’язків;

  - організовувати інтерактивні форми контролю знань, вмінь та навичок;

  - організовувати самостійні, дослідницькі, творчі роботи, проекти, реферати на якісно новому рівні з можливістю виходу в глобальний інформаційний простір;

  - дають можливість роздруківки плану уроку та внесення в нього заміток та коментарів.

Категорія: Мої статті | Додав: Admin (17.11.2013) | Автор: Василь Петрович Валовий
Переглядів: 2281 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz